Estem al teu costat amb la Innovació

Article publicat al diari Avui el dia 4 d’abril:

Innovació pròpia

Einnova aplica el neuromàrqueting a la xarxa per esbrinar quins són els desitjos dels internautes que entren a les webs dels seus clients

La creació d’eines destinades a situar els negocis en llocs destacats a Google és un dels objectius d’aquesta empresa catalana

04/04/11 02:00 – BARCELONA – MARTA SARDÀ
Antoni Biada, fundador d’Einnova, mostra el pernil pota negra amb què compara l’empresa, a la fira e-commretail del març, a Barcelona Foto: QUIM PUIG. Foto: QUIM PUIG.
“Avui dia tothompot tenir una web però no tothom sap vendre a la xarxa”, assegura Biada

El seu gran objectiu és cuidar el client i fer-lo brillar a la xarxa, col·locar la seva web en les millors posicions dels navegadors i fer que el seu negoci tingui el màxim d’atractiu possible. Antoni Biada, director general d’Einnova, compara l’empresa amb un bon pernil, un “autèntic pata negra”, i assegura que confecciona webs amb el mateix qualificatiu d’excel·lència. I per què? Doncs ell mateix explica que “un bon posicionament a internet de les webs dels clients els fa més visibles i això repercuteix directament en un millor funcionament del negoci, són també webs pota negra”.

Einnova construeix webs amb aplicacions basades en el neuromàrqueting, una tècnica que provoca que el visitant faci clic allà on més interessa al client d’Einnova. Aquesta és una autèntica revolució en el món del màrqueting en línia i, segons assegura Biada, són els únics que la utilitzen en aquests moments. La tècnica pot revolucionar el comerç electrònic, donant-li l’impuls que necessita en uns moments en què la crisi castiga especialment el comerç. “Es treballen les paraules clau que utilitzen els internautes per tal que la web es col·loqui a la primera pàgina de Google”. Després ve la segona part: fer que l’internauta vagi entrant a la web i trobi allò que busca. “Sabem que es clica més en els productes que estan situats en determinats llocs de la pàgina, a més d’altres factors”, explica.

Biada va comprar el domini d’Einnova el 1999, dos anys després de crear la seva primera web i de guanyar el concurs internacional Adobe, però no va ser fins al 2006 que va rebre la subvenció per a innovació que li va permetre llançar Einnova al mercat. Des de llavors no ha parat d’e-innovar. El 2007 van crear una eina pròpia que permet als clients actualitzar la seva web d’una manera molt senzilla. “Així no depenen de ningú quan volen fer algun canvi, li diem ‘Canvia la pàgina amb un clic’, tot i que nosaltres sempre som a l’altra banda per si necessita qualsevol aclariment”, assegura.

Més de cinc-cents clients, entre pimes i autònoms, a més de ser consultors, entre altres, de la Generalitat i de la Cambra de Comerç de Barcelona, avalen la seva ja dilatada trajectòria, tot i que ell es considera encara una empresa jove.“Estudiem molt les webs, des de tots els vessants. Una web la pot tenir tothom, però fer que l’internauta hi passi més de tres segons, que és la mitjana de temps que s’està en una web, ja és una altra cosa”, explica Biada. Per ell, l’èxit d’Einnova és aconseguir que l’internauta que entra en una de les pàgines dels seus clients es mogui pels continguts el màxim temps possible i trobi l’article o el servei que està buscant.

El neuromàrqueting té aquí un paper molt important, perquè és aquest concepte el que farà que l’internauta cliqui en allò que més interessa al client d’Einnova, però de manera totalment involuntària. “L’anirà fent passar de pàgina en pàgina per acabar, sovint, comprant o requerint els serveis que se li proposen. I això és el nostre últim objectiu, que el seu negoci funcioni”, explica Biada.

Canvi de model

José Luis Martínez Herrador, catedràtic i doctor en psicologia per la Universitat Pontifícia de Salamanca, va explicar a l’equip d’Einnova les característiques del neuromàrqueting i ells les van aplicar en la navegació a internet. “Avui dia tothom pot tenir una web però no tothom sap vendre a la xarxa”, assevera.

Per Biada, “el model econòmic actual ha quedat obsolet, cada vegada s’utilitza menys el model dels proveïdors i ara ja són molts els que van directament a la xarxa a trobar el que busquen. I on ho busquen? Doncs a Google. Això, ara, és així i per això fem que els nostres clients apareguin a la primera pàgina de la cerca”. Admet que a les empreses petites els costa molt canviar, però que “amb la crisi ho han de fer; és vital per al negoci”. Fins ara els clients els busquen i “encara no ens hem posat a buscar-los”. Quin és el secret? “Escoltar-los”, respon.